Z dniem 2 września br. rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Mistrzu, zwolnij”, zorganizowana przez PZU we współpracy z Policją. Inicjatywa ta ma na celu uświadomienie kierowców o skutkach nadmiernej prędkości oraz wzmożenie reakcji na niebezpieczne zachowania na drogach. Niestety, statystyki wciąż pokazują, że problem nadmiernej prędkości jest aktualny, a liczba wypadków drogowych w Polsce wciąż niepokoi. W kontekście letnich wakacji, kampania staje się szczególnie ważna, gdyż wzrasta liczba podróżujących i związanych z tym incydentów drogowych.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” jest kontynuacją wcześniejszej akcji, która przyciągnęła uwagę Polaków swoim przekazem dotyczącym bezpieczeństwa na drogach. PZU, jako inicjator akcji, podkreśla, że celem jest nie tylko redukcja wypadków, ale również zmiana mentalności kierowców, którzy często zbyt optymistycznie oceniają swoje umiejętności. Istotną częścią kampanii jest współpraca z Policją, która ma na celu edukację kierowców podczas kontroli drogowych.
W ramach kampanii na polskich drogach rozdawane będą naklejki z hasłem „Mistrzu, zwolnij”, a także będą emitowane spoty reklamowe w telewizji i internecie, reżyserowane przez Jana Komasę. Przewidziano także działania promujące bezpieczną jazdę, takie jak billboardy przy popularnych trasach, które przypominają o potencjalnych zagrożeniach na drodze. Z według statystyk, w 2024 roku na polskich drogach miało miejsce ponad 21 tysięcy wypadków, co stanowi wyraźny sygnał do działania w zakresie prewencji i edukacji społeczeństwa w obszarze bezpieczeństwa.
Źródło: Policja Kalisz
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” ma na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach
Zobacz Także