W Kaliszu trwa ogólnopolska kampania społeczna, mająca na celu uświadamianie o zaginięciach dzieci. Każdego roku w Polsce ginie ponad dwa tysiące dzieci i nastolatków, co niezwykle obciąża rodziny przeżywające dramatyczne sytuacje. Kampania informacyjna, w której biorą udział tysiące ekranów w przestrzeni publicznej, ma na celu zwrócenie uwagi na te trudne przypadki. Warto zaznaczyć, że w sytuacji zaginięcia rodzi się wiele pytań i wątpliwości, a pomoc można uzyskać dzwoniąc na infolinię 116 000.
Podczas trwania kampanii, na ekranach w całej Polsce pojawia się komunikat dotyczący zaginionych dzieci. Ekrany w miastach prezentują emocjonalne hasła takie jak „Spanikowana mama” czy „Przerażony dziadek”, które mają oddać uczucia bliskich, zanim padnie jakiekolwiek słowo. Każde połączenie na infolinię 116 000 wywołuje spektakularny efekt w postaci dzwoniącego telefonu na ekranach, który przyciąga uwagę przechodniów i wzbudza emocje związane z zaginięciem.
Kampania jest wspólnym projektem Fundacji ITAKA oraz Screen Network i ma na celu nie tylko uświadomienie społeczeństwa o skali zaginięć, ale także przypomnienie o istotności numeru 116 000, który działa całodobowo i jest bezpłatny. Można tam zgłaszać zaginięcie, a także zasięgnąć piłki prawnej lub psychologicznej. Inicjatywa jest objęta patronatem Rzecznika Praw Dziecka oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, co potwierdza jej znaczenie w kontekście zdrowia i bezpieczeństwa dzieci w Polsce.
Źródło: Policja Kalisz
Oceń: Nowa kampania społeczna: „Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka”
Zobacz Także